מולאו אוצרות מי הגשמים לקראת סיום בניית המקווה בישוב ניצן

    האופי של ניצן היה מאז ומתמיד אופי דתי-לאומי, וכלל חברי הישוב שומרים על אורח חיים דתי במידה כזו או אחרת. בישוב ניצן שומרים על פלורליזם מבחינה חברתית
    צבי הדס No Comments on מולאו אוצרות מי הגשמים לקראת סיום בניית המקווה בישוב ניצן
    Jpeg
    האופי של ניצן היה מאז ומתמיד אופי דתי-לאומי, וכלל חברי הישוב שומרים על אורח חיים דתי במידה כזו או אחרת. בישוב ניצן שומרים על פלורליזם מבחינה חברתית
    7:55
    06.05.24
    חדשות קול חי No Comments on צה"ל החל בפינוי העזתים מרפיח; לקראת התמרון בעיר | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים אלו הולכות ונשלמות העבודות בבניית המקווה בישוב ניצן. המקווה יועמד לרשות תושבי ניצן והישובים בסביבה.

    המודעות הציבורית לשמו של הישוב מגיעה בעקבות הפרסום על דבר הקמת המקווה בו. כפי שעד היום הגיעו לידיעת הציבור שמותיהם של מאות ישובים, מושבים, כפרים, קיבוצים, עיירות וערים, מגבול הצפון ועד לדרום הרחוק אשר בהם נבנו, שופצו ושוקמו במשך השנים כאלף מקוואות באמצעות "המרכז הארצי למען טהרת המשפחה".

    ניצן הוא ישוב קהילתי בחבל לכיש, בעל אופי דתי מובהק, אשר הוקם בשנת 1949. הישוב ממוקם באזור מישור החוף הדרומי, בסמוך לחולות ניצנים (ומכאן שמו). מבחינה מוניציפלית, היישוב שייך למועצה האזורית חוף אשקלון.

    בשנת 2005, עקב תוכנית ההתנתקות ופינוי הישובים מחבל עזה, הוקמו בישוב ניצן קראווילות שהיוו מגורים זמניים עבור המפונים. מכיוון שתהליך פינוי המגורים הזמניים התעכב, הוחלט להקים ישוב חדש – ניצן ב', בעל סמלים ושלטון מקומי משלו, על מנת שאיכות החיים של תושבי ניצן לא תפגע, ומרקם החיים הנעימים שמאפיין את היישוב ישמר, כך שהיום תושבי ניצן וניצן ב' חיים אחד ליד השני ללא הפרעות.

    האופי של ניצן היה מאז ומתמיד אופי דתי-לאומי, וכלל חברי הישוב שומרים על אורח חיים דתי במידה כזו או אחרת. בישוב ניצן שומרים על פלורליזם מבחינה חברתית – ובני כל העדות שרואים את עצמם כשומרי מצוות, מוזמנים להגיש בקשה ולהצטרף אל היישוב. הישוב מקיים פעילויות קהילתיות שונות, עם התמקדות כמובן בשמירה על אורח החיים הדתי, לצד שליחות ציונית.

    בישוב עד עתה לא קיים מקווה טהרה, בהתאם לכך פנו חברי ועד הישוב למרכז הארצי למען טהרת המשפחה בבקשה לסייע להם בבניית המקווה בישוב.

    מיד לאחר קבלת ההחלטה יצאו צוותות של "המרכז הארצי למען טהרת המשפחה" למקום, ולאחר שבחנו את המקום שהוקצה עבור מבנה המקווה הוכנו תכניות מתאימות, והעמידו את כל הלוגיסטיקה הנדרשת לביצוע מיידי של העבודות.

    כמו בכל המקוואות שנבנו ברחבי הארץ, עם ניסיון עצום בכל פרט ופרט, בוצעו העבודות בדייקנות ובהקפדה רבה על הידור הלכתי מלא, יחד עם הידור חיצוני לתפארת.

    עם סיום העבודות הגיעו למקום צוות רבני הכשרות של טהרת המשפחה בראשות הרב ישעיהו פויפר הרב האחראי על הכשרות מטעם ארגון טהרת המשפחה אשר טיפלו בניקוי וסידור האוצרות אשר איפשרו את פתיחתן לצורך מילוי האוצרות על ידי מי הגשמים שירדו בקרוב בעז"ה בד בבד עם סיום העבודות האחרונות הבמקום אשר יאפשרו את פתיחת המקווה בקרוב לרווחת תושבי המקום והישובים בסביבה.



    0 תגובות